Tuesday, September 6, 2011

DIY Initial Door Hanger

I know y'all have seen this picture floating around Pinterest...

Source: etsy.com via Sasha on Pinterest



Well, I decided I wasn't going to pay $25 for twine wrapped around a wooden letter and I would try to make it myself.

So, I ventured out to Hobby Lobby and found the supplies I needed...


Twine - $3
Ribbon - $2
Letter R - $2

Total cost - $7
Total time to make - approximately 2 hours

Ok, so my last name doesn't start with an R but John's does and I live in his house. And *hopefully* SOON my last name will start with an R too.... 

Basically all I did was wrap the twine around the letter. This was hard going around the edges and corners and I had to cut the twine and start in different areas to get it all covered. 

Then I tied a bow with the ribbon and hot glued it to the front. 

And then I cut 2 same length strips of ribbon and hot glued one end of each piece to the back. 

After those are dried, tie the top ends of the ribbon into a bow around your hook on your door! 

(sorry I didn't take step by step pics) 

And here is my final product! 



It's not perfect and I also decided not to add the rosettes. 

But I love it!! 

And now I know that I should always try to DIY things I see on Pinterest before actually paying someone to do it! This was so simple and way cheaper than ordering from Etsy. And, I also have the satisfaction of knowing I made it myself!! 


What do y'all think? 

Have y'all done any DIY from Pinterest? 



31 comments:

ChinkyGirLMeL said...

omg! this is too cute! I likeee!

Britton said...

I love love love this!!!! What a great idea!!

Ashlee Miller said...

It turned out so good! Good job!!

Whitney Ellen said...

SO CUTE!!!
I am dying to see the rest of that stairwell wall. Your taste is awesome!

Neely said...

I love it!

Cait said...

omg what a fabulous idea :) i may want to do this! xo

Stephanie said...

sooo cute!!

Tiffany said...

It's adorable! And yes.. I actually tried 2 DIY's this weekend ;)

mrs.mfc said...

I've been meaning to try this!!!! I'm hoping it will be somewhat easy (HA!) since I just have to wrap a C. I'm hoping that is the case anyway!!! Good job!

tara said...

Super cute!!! I need to make one! (but I never will because I'm lazy!)

Eboix said...

Yep I totally pinned that hanger too - you did a great job!!

Kristen @ All In My Twenties said...

Good Job!!! It turned out really cute!!

Heather said...

That is SO cute!! I may have to try it!

Jessica said...

It's cute!

Jennifer said...

It's beautiful! I have been wanting to do this for awhile too and now I know I should for sure since in less than 70 days I'll be an "R" !

Meg O. said...

I love it! Looks adorable. Look at you, miss crafty! I would love to do something like this for our door, but an "O" sort of looks like a wreath shape, anyway. lol.

Rebekah said...

I'm so glad you did this! I pinned that recently and I think it would be so easy to do. Your's came out really cute!

Miranda said...

That is so cute! and i absolutely love that huge key! where did you get it?!
www.diesunddas33.blogspot.com

Holly said...

This is so cute!

You did a awesome job. I've never seen one of these before you pinned it on Pinterest.

I made the green moss initials that are similar last year, and it made me want to cut myself. Ha!

Michelle said...

Looks great! I love it! I love pinterest, it really is such a great place for inspiration! I've made a few projects too! :)

Alex said...

It looks so cute!!

Megan said...

super cute!!! I need to work on some projects that I have been putting off!

Working Mom said...

That is way cute!! I never have the confidence to do crafts on my own!!

Michelle said...

I'd like to place my order for one of these in a T please.

Thanks.


In all seriousness...

THis is awesome, Savanah!!! I love it! And it looks amazing by your gallery wall when you have your door open!!! You are just so crafty! I am so not!!!

Carla said...

Good job girl!!

I need to see what this Pinterest is all about. Seems as if there is nothing but inspiration over there.

Lori said...

So cute. My last name starts with an R so I may have to steal it!

Amber said...

this is so cute! you crafty girl, you! i'm jealous :)

Laura said...

Make me a "C"! :)

Lil' Woman said...

Looks great! :)
I'm going to second Laura and ask for you to make an 'H'...lol :)

Katie said...

It's gorgeous!! I'm so impressed!

Heather said...

I love it!!! I'm not the least bit crafty - so I'd of probably bought it, haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips